Saturday, January 26, 2013

China Glaze - Unpredictable


Det här lacket bär jag inte idag, så att kalla detta en NOTD (Nail Of The Day) vore fusk, buffel & båg...
Meeen å andra sidan så är jag kanske lite bufflig? Det behövdes i trängseln jag var i idag, Hindersmässan var i stan! Alltså, massor av marknadsstånd och mängder av dofter överallt. Jag köper ofta väldigt lite, går mest runt traditionsenligt och har det trevligt.

Hur som helst är det ju lack du vill se, inte sant? Då får du China Glaze - Unpredictable, en duokrom skönhet i vad jag nog får kalla metallic/kromfinish. Vackert färgspel, hon är en läckerbit faktiskt!
Lite samma tema som lacket från H&M, "Lady Luck", men är enligt mig finare med bättre skiftningar.



Att fånga duokroma skiftningar, det är förstoppat svårt... Men tro mig, hon är finare i verkligheten! Guldgrön som skiftar över till turkos, blått... mmmm! Jag trivdes minst lika bra i detta som i Chanel "Péridot"-kopiorna, det här är grönare och svalare i tonen, inte lika varmguldigt och mer blått då.


Här kanske jag fick till lite skiftning på bild i alla fall. Duokromer blir ju ofta bäst i indirekt ljus.
I bakgrunden skymtar visst min nya datorskärm. Den är jag inte helt nöjd med, fult backlight. Blä...


med blixt, bara för att jag kan!

Jag hade inte superhöga förväntingar på Unpredictable, men det är ju himla snyggt. Namnet passade ju bra in då i alla fall, det blev lite annorlunda än väntat så att säga! Som många krom/metalliclack så blir det lite penseldragsmärken, men jag tyckte ändå hon var ganska "snäll". Om jag minns rätt så täckte 2 lager bra, och det torkade som väntat ganska snabbt med Seche Vite Top Coat.


Tjipp,
Andrea



6 comments:

  1. Snyggt!! ´
    OCh penseldragen fastnade då inte på korten. Synd bara att min önskelista bara blir längre och längre...

    ReplyDelete
  2. Min absoluta favorit från den kollektionen.

    ReplyDelete
  3. Annika: Nej det är inte alls så farliga märken i det, men man ser ändå en viss "struktur" eller vad man ska säga ^^

    Ann-Sofie: Jag älskar också grönt! :)

    Sminkan: Jag har faktiskt bara provat det där! Men jag tror den blir även min favorit. Du övertalade mig om att jag behövde det, haha! Jag har 2 till att prova, No Plain Jane och Want My Bawdy. Ska skaffa mig det tealfärgade också en dag.

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha, ja jag börjar inse det! *mind=blown!*
      Jag instämmer lite, men jag har vänt lite nu när jag haft iaf detta på naglarna. Jag blev besviken på swatches jag såg, men nu har jag iaf 3 av dem :)

      Delete