Tuesday, October 22, 2013

Pop Culture Cosmetics - Hitchhiking Ghosts (United in Green)


Just nu är Karin på Vacker & Underbar värdinna för en fin temavecka. Jag talar om United in Green, en grönlackad vecka för att uppmärksamma psykisk ohälsa, som depression. Jag hade tänkt hänga med i både det gångna rosa Bröstcancer-temat (United in Pink), och delta i United in Green redan från start igår måndag... men som ni ser så förblev bloggen ouppdaterad tills nu! Varför? Tja, kanske för att jag just nu är en av alla som jobbar på den... Depressionen.

Yes, Aj haz it. Därför blir mitt bloggande så ojämnt och sporadiskt, och jag försöker att inte ha dåligt samvete över det och låter det bli som det blir. Så lite försenat hoppar jag nu på det rullande tåget!


Det här är Hitchhiking Ghosts från roliga indiemärket Pop Culture Cosmetics! Jag tyckte namnet ("liftande spöken") passade in i temat, för det känns lite som att man bär runt på psykiska "spöken" inuti sig. Lacket i sig är dock väldigt lekfullt, och namnet kommer väl egentligen från Disney's spöken!


Tyvärr har vi trist höstväder med grå moln, men hoppas ni ändå kan tänka er hur det skulle glittra härligt i solen! Här samsas en blandning av glitter i vad jag tror är grönt, turkost och guld! Stora cirklar och stjärnor är väl det mest utstickande. Dessutom så gör lacket skäl för sitt namn, med tanke på att det även, likt Disney-spökena, lyser i mörkret! Jajemän, det här är ett Glow in The Dark:

 Vilket, som ni ser, inte var det lättaste att få ett skarpt foto på, haha! Nåja, som ni ser så lyser det iaf. Det är ju en rolig bonus som passar lacket perfekt, och det här är faktiskt mitt första GITD-lack! Kul att äntligen testa (men ja, man får "ladda" lacken under en lampa innan, som vanligt med sådana här grejer)



Jag gillar lacket, och är nöjd med mitt val eftersom jag ville ha ett GITD-lack som inte bara är skirt med "lyspartiklar", utan här tänker man bara på glittret och sedan får man en bonus! Det är ett roligt och lite rörigt lack, som ser lite sådär saftigt ut! Det här är en väldigt tunn jelly-bas, eftersom "lyspartiklarna" inte ska drunkna i färgpigment. Alltså, har jag använt "underkläder" till lacket här. På mina foton ser ni 3 lite tunnare lager med liftande spöken, över ett turkost lack som jag visar er nästa vecka. Två lager överlack krävs för att få till ett helt slät yta, men det är ju inte så farligt med tanke på att det är ett grovt glitterlack!

Jag köpte Hitchhiking Ghosts via Etsy, men nu finns en ny shop: http://www.popculturecosmetics.com/shop/ 
Det finns mycket roligt där, tyvärr vet jag inte om just det här lacket finns kvar i sortimentet.



Tack Karin (och ni andra som deltar!) för att ni vill belysa det här viktiga ämnet <3








 

10 comments:

  1. Verkligen underbart vackert!
    Och stor kram till dig!! Kämpa på!

    ReplyDelete
  2. Kanonfint lack! Hoppas du har bra stöd runt omkring och mår bättre snart. Husdjur tänker jag mig kan vara en positiv influens, man kan säga vad som helst till dem och fortfarande få kärlek tillbaka. Hoppas dina nya katter är kramgoa :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Ja, katterna och min sambo är verkligen en verklig välsignelse!

      Delete
  3. Så läckert! Gillar de olika formerna på glittret tokmycket :)
    Ta hand om dej <3

    ReplyDelete
  4. Jättefint och roligt lack! Trist att höra att du mår dåligt. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men hoppas det blir bättre. Kram!

    ReplyDelete