Saturday, March 23, 2013

Isadora - Papagayo Blue


Glad helg, trevlig lördag, gosig bloggtitt etc.!
Idag ska jag visa er det vackra Isadora-lacket Papagayo Blue från vår/sommarkollektionen 2012. Dessutom visar fina Linda(Nailorama) och Tove(Nail Me) samma lack! Vi gör en trio-visning idag, extra bra till just det här lacket, eftersom färgen är svårfångad och skiftar lite utefter ljusförhållande. Spana in deras foton också! Fast titta på mina först, för jag är väldig nöjd med färgåtergivningen och trivdes med att bära lacket.

Utomhus i solsken / Outside in sunlight
Som ni ser balanserar Papagayo Blue mellan att vara just blå, och lila. Det är en blandning, en blålila, eller med ett roligare ord "blurple"! Mer lila än blå egentligen. Det är som att skimret skiftar till en rosatonad lila i vinklar. Skimret ja, det är väldigt finmalet och skapar en nästan pärlliknande finish. I solljus blir det nästan lite frost-karaktär, men då inte av den där hemska penseldragsformulan som jag tänker "tantfrost" om..! Nejdå, det här är fint! Fast jag gillar det bäst i skuggan i indirekt ljus, som får färgskiftningarna att spela.


Det här är en så intensiv och vacker nyans, jag gillar verkligen sådana här lack där blått flirtar med lila! En pärla från Isadora, och det gick fint för mig att måla med. Isadoras pensel är väldigt bred och det finns det ju delade åsikter om, men den funkar okej för mig. Jag tycker att den höga och smala flaskhalsen är värre, penseln är bred och öppningen smal... Well. Hur som helst så funkade 2 lager lack egentligen, men jag ville ha ordentlig täckning och maximalt djup i färgen så det blev 3 lager (plus överlack) Det torkade utan problem. Ett jättefint lack!



ENGLISH:
This is Papagayo Blue from the Swedish brand Isadora. It's a gorgeous blue, almost "blurple" polish with a fine shimmer that dances over to the purple. Intense colour with nice formula, 3 coats here (2 was okay too). 
The two wonderful bloggers Linda (Nailorama) and Tove (Nail Me) are also giving their takes on Papagayo Blue today, so check out their great blogs as well!


Detta blå kultband spelar på radion just nu när jag avslutar det här inlägget, så:
This blue band plays on the radio as I'm finishing this post, so:





Tjipp,
Andrea

12 comments: