Monday, February 11, 2013

Blå måndag: Nubar - Peacock Feathers


Jag får hoppas att det här är tillräckligt blått för att platsa i Mrs Datas Blå måndag! Det är dock egentligen duokromt i lila och grönt. Hur som helst så fick det bli Nubars Peacock Feathers idag, och det gjorde sig bra i dagens ljus. Duokroma lack blir ofta som bäst i lite "lugnare" ljus tycker jag nog! Det här lacket är tyvärr svårt att få tag i nu för tiden, ofta finns det på Ebay men till ganska höga priser... Det skadar dock inte att spana på det, eller vad säger du? Bildbomb!


Det här överraskade mig, för jag har nämligen använt Peacock Feathers förut. Då var jag inte så imponerad faktiskt, men nu tycker jag det är urläckert! Det kräver 3 lager, alltså ganska skirt, men det är det värt och behövs nog för att få fram den duokroma effekten. Torktiden blir inte supersnabb men jag har heller inget snabbtorkande överlack här. Jag ska nämligen visa en jämförelse (uppdaterar med länk sen) mellan det här och en annan skönhet... Kommer senare ikväll. Hur som helst, det här är ännu en vacker duokrom från Nubar. Hittar ni det till skapligt pris, kan ni gott slå till enligt mig!


Ingen påfågel, men en vacker fågelsång åtminstone!






Tjipp,
Andrea

15 comments:

  1. Mycket snyggt. Du har verklige lyckats fånga den duokroma effekten på bild. :)

    ReplyDelete
  2. Jag minns att det var svårt att fota det här. Du har verkligen lyckats. :) får nog leta upp mitt snart igen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, det gick ganska bra ja! Trots lila nyans dessutom! Ja gör det, det tåls verkligen att återse!

      Delete
  3. urläckert!!
    jo nu tycker jag verkligen att duokromt är snyggt!!

    ReplyDelete
  4. Jag älskar Peacock Feathers! Det har så vackra skiftningar och inte de mest "typiska" heller. Läckert.

    ReplyDelete
  5. Ska ett lack vara duokromt så ska det se ut så här. Punkt.

    :)

    ReplyDelete
  6. Jättesnyggt och verkligen duokromt! När får vi se dina ManGlaze Andrea?! Nyfiken till tusen ju!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha, Åh vad kul! Jaa men då blir det ett snarast då! :D Onsdag?

      Delete
    2. Onsdag blir perfekt! Väntar med spänning :D

      Delete