Sunday, February 3, 2013

S-söndag: ManGlaze - Santorum!


Ett av de paket som gjorde mig mest exalterad på julafton, var ett jag slagit in till mig själv! Det innehöll nämligen sex underbara flaskor med lack från Manglaze! Det är ett mindre märke från USA, som skapar lack "för män (och coola kvinnor)" och skapar snygga matta lack som innehåller skimmer. Jag har suktat efter lacken länge och kunde äntligen få några, tack vare att min sambos syster "langade" ifrån USA.

Alltså, det lack som får sätta punkt för Veckodagstemat, blir min julklapp ManGlaze - Santorum!
Det blir många bilder och en del text, men en fin resa. Häng med nu:


För att riktigt kunna förstå ManGlaze-lacken, bör man känna till märket i sig. Deras "grej" är till stor del deras image och humor! De driver med det mesta och andas rock n' roll. De har roliga, genomtänka och oftast mer eller mindre provocerande och snuskiga namn. Även själva märkets namn kan tolkas till det...!

Tycka vad man vill om det, men jag tycker bara det gör allting roligare med att äga ManGlaze! Det blir halva poängen! De flesta flasketiketterna har fantastisk, grym design, så även Santorum. Om ni inte vet om det, så riktigt dryper detta lack av tvetydighet! Rick Santorum är en politiker i USA, som kandiderade i presidentvalet 2012.  Jag ogillar honom skarpt, det gör även killarna bakom ManGlaze... Ordet santorum har nämligen även en betydligt snuskigare betydelse. Vad? Jo: http://spreadingsantorum.com/ 


Eller på svenska: ett slangord för "biprodukten" som kan uppstå av analsex.


Äckligt namn på ett brunt lack? Absolut! Jag älskar det ändå! Jag älskar fräckheten i att producera och sälja detta lack mitt under valkampanjen! That's ManGlaze for ya. Läs den här vackra beskrivningen på flaskan:


Som brukligt med matta lack med skimmer i, så ska jag "bryta mot reglerna" och visa det med topplack!
ManGlaze har nämligen underbart skimmer i sina lack, många föredrar kanske denna version:

Kolla kolla! (Både matt och blankt) Taget med blixt

Ja, jag inser att det här inte älskas av alla, varken färgen, de olika flasketiketterna eller idén bakom lacket.
Men, jag kommer i alla fall alltid att älska det här märket. Jag ska berätta mer om varför, i ett annat inlägg.

Det är inte min favoritfärg, men den är ändå fantastisk! Formulan är relativt tjock, vilket gör det vältäckande. Ett flödigt, krämigt lager Santorum kan vara allt du behöver! ;)
Men jag fick det lite ojämnt, så körde på två. Som vanligt med matta lack, så torkar det fort. Manglaze torkar dock inte FÖR snabbt, det funkar fint bara man är ganska snabb och inte krånglar för mycket.

Tips: ManGlaze kan nu äntligen enkelt inhandlas till Sverige igen, från Norway Nails!
Shoppen öppnar imorgon måndag 4/2, passande nog. Jag kommer väl snart äga vartenda lack....


Paulina på Nagellacksbloggen och Nails by Noir-Annika går också i mål i Veckodagstemat nu!
Kika på Paulinas lack här! Annikas lack hittar du här!
- Tack för att ni varit med hela veckan, det var jättekul! Jag tycker det varit utmanande och roligt att hitta lack i samlingen, som startar på rätt bokstav, inte var alltför lika varandra, eller inte var av samma märke.



Dagens låtval tänkte jag inte gå alltför bokstavligt med, utan mest färgen... och rock n' roll!






Tjipp,
Andrea

26 comments:

  1. det här är ett av de lack jag vill ha från ManGlaze och dina bilder gjorde längtan ännu större!

    ReplyDelete
  2. Åh gud så coolt, snyggt som matt men nästan ännu vackrare när topplacket kom på. Då ser man exakt HUR snyggt det är. :-)

    ReplyDelete
  3. Big like! Diggar lack, make up with kinky names... I know, I'm crazy ;D !!!

    ReplyDelete
  4. Hahaha, här sitter jag med magen full av sockerkakssmet och kakdeg och mår lite illa nu...

    Det var nog det mattaste lack jag sett någon gång. Läckert!! Men tråkigt att vårat tema är slut nu. :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha nejmen lilla vän..! ^^
      Ja snyggt är det! Kommer fler snart, kul att äntligen testa dem!
      Ja men vi kan ju köra fler teman i framtiden! Jag har ett på lur... men det får vänta ett litet tag :)

      Delete
  5. Hihi, rolig kuriosa kring lacket och märket:) Det är fint men inget jag direkt känner att jag behöver ha själv...

    ReplyDelete
  6. Tack för infon kring lacket. Har funderat lite då jag hört både det ena och det andra skvallras... men varit för lat för att kolla upp det själv. :P

    ReplyDelete
  7. Jag tycket det var snyggt både matt och glansigt, men efter att jag vet vad namnet betyder nu då så kan jag inte riktigt få bort de associationerna ur huvudet >.< Jag tror jag hade tyckt bättre om det med ett annat namn :p Om jag hade fått tycka att det såg ut som choklad som blivit matt på ytan istället tex.

    ReplyDelete
  8. Jag älskar namnet och lacket!

    ReplyDelete
  9. Jag gillade för en gång skull lacket bättre matt! Häftigt på något sätt. Jag gillar deras tvetydighet i lacknamnen och jag gillar låten du har lagt på slutet ännu mer :)

    ReplyDelete
  10. Jag brukar inte gilla matta lack, men det här var faktiskt fint! Spännande färg.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul att du gillar det, ja det är en annorlunda färg så det är kul!
      Har fler att visa, så får vi se om du gillar något mer av dem? :D

      Delete
  11. Vilket underbart lack. Tycker bäst om det matt, men det var fint med överlack oxå. ...Hihihi vilken cool story bakom lacket/lacken.;-) ....synd att jag inte har någon som kan langa några lack till mig :-(

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ja!
      Men du hallå där, jag har ju länkar till butiken i Norge som du kan handla detta på fr o m. nästa vecka eller så (vet inte exakt när hon får in ManGlaze) :D

      Delete
    2. Jo, jag har sett den på fb :-) Men hon är väldigt dyr :-( Skulle så gärna vilja ha ett lack från Picture Polish ,Festival också, men jösses vad dyrt det var :'( gråter en skvätt ......skämt åsido det är mitt no 1 på önskelistan av lack och det du nu visade, men det får vänta ......det där med pengar är ju inte helt lätt ;-) Kram

      Delete
    3. Jag vet, men vi har inte så många val :/
      Fast Festival kan du ju köpa på fler ställen, som t ex. Llarowe! Annars Ninja Polish/Harlow & Co.

      Delete
  12. Har helt missat detta inlägget. Får kommentera nu. Äh, jag är inte känslig och fnissar faktiskt lite åt namnet. Lacket, MÅSTE HA! :)

    ReplyDelete