Saturday, February 2, 2013

L-lördag: Deborah Lippmann - Lady Sings The Blues


Nu är det redan lördag! Snart är ju Veckodagstemat slut, nu kommer slutspurten! Och lacket jag bär idag är Lady Sings The Blues från Deborah Lippmann. Jag har haft det här stående otestat galet länge, för det ser inte lika bra ut på min swatchnypa! (ja, som en swatchpinne, men inte riktigt, för de fästs på "kartor"...)

Hur som helst, här kommer min lite kladdiga manikyr med lite rymdkänsla, silverglitter i midnattsblå jellybas:


Det här täckte bättre än jag trodde, 2 lager räckte bra. Glittret är inte heller alltför dränkt i den nästan-svarta basen, det syns godkänt bra. Jag läste (hos Sminkan?) att det är både blått och silverglitter här i, men jag ser det inte. Jag tror på bara silver..? Nåja, som ni ser är det smått glitter, och även större hexagoner. Gosigt!


Betyg 4 av 5 Lemoner! Ett vackert lack som jag låtit stå alldeles för länge. Dock är det något som gör att jag inte älskar det helhjärtat. Jag tror att det är lite för lite kontraster eller något, att jag vill ha det lite färggladare, kanske? Får se, jag har flera Lippmann-glitter kvar att prova! (jag borde sluta låta dem samla damm...) Formulan var i alla fall bra, men som väntat så vill hexagonerna gärna följa med penseln när man målar. Det hamnar ibland i klumpar eller bara långt ut på nageln, så man får kika lite på vad de små rackarna hittar på. Det blev också knottrigt som brukligt vid stora glitterpartiklar, så jag körde på 2 lager överlack (Seche Vite). Det fick duga för mig men det hade kanske inte gjort för alla, eller vad säger Sminkan..? :)

Tips: Nailmail har Deborah Lippmann som Månadens märke just nu, en fin chans att köpa hem.


Kika in på bidragen av Nagellacksbloggen-Paulina och Nails by Noir-Annika också!
Paulinas fina Essie kan du se här, och Annikas hittar du här!




Det vore ju lite för lätt att bara välja låten som lacket är döpt efter, inte sant? Därför kommer 1 band, men 2 låtar: En med "lady" och en med "blues"! De här svänger faktiskt lite mer för en lördagskväll, haha!







Tjipp,
Andrea



20 comments:

  1. Åhhh så snyggt! Påminner lite om Polar Nights. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Påminner nog mycket om Polar Nights! :)
      Jag kommer att jämföra dem, när jag väl testar PN.

      Delete
    2. Tänkte säga samma sak! Snyggt iaf :)

      Delete
  2. Jag tror jag skrev silver och blått i mitt första inlägg men bara slver i mitt andra? Annars får jag ändra för du har rätt, det är silvergrå glitter som blir blå när de är under den mörkblå jellyn. Jag älskar det, men jag har en sjukdom som gör att jag måste äga och bära alla blå lack med silverglitter. Alla. I hela världen. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja det kan stämma ja! :)
      Jo men precis tänkte så också, att det bara ser blått ut i basen helt enkelt, i och med att man bara ser en nyans på de som ligger mot glaset.
      Haha jag vet, är det inte lite samma med svart med rött glitter..?
      Det ÄR ju superfint, så du är ursäktad ;) Dessutom är det kul att se på dig! Och få veta vad du gillar med varje.

      Delete
  3. Du kan förresten få gissa vad jag har för färg på naglarna just nu. Japp, du har rätt, blått med silvergltter! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha Oh, the shock..! ;D
      Undrar vilket dock? Vet du, jag äger inte ens Skyskraper! Måste fixa det...

      Delete
    2. Mitt eget frankenlack var det igår. Idag är jag vampy. Och du har rätt, jag har samma sjukdom med röda glitter i svart. :D

      Delete
  4. Åhh, helt galet snyggt ju!!
    Jag la först upp det här på måste-ha-listan för månadens beställning från Nailmail, men sen fick jag för mig att det är rätt likt IsaDoras Polar Nights. Hmm, är det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det är lika. Kommer göra en jämförelse senare när jag testat Polar Nights, men dröjer lite med den så det inte blir för likadana lack på kort tid :P
      (men innan Lippmann på Nailmail är över iaf!)

      Delete
  5. Jag blev oxå lite besviken på mitt lack. Det liksom fattas lite umf på nått vis. Ändå fick jag jättemycket beröm när jag bar lacket, så jag kanske ska ge det en chans till :-)

    ReplyDelete
  6. Det är så fint! Det är tur det för jag ville ha ett lack som polar nights för jag hatar deras borste...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men då kan du ju bara köra nu då ;D
      Jag kommer jämföra dem snart, men kanske dröjer någon vecka.

      Delete
  7. Det är så, så fint. Har suktat efter det här lacket ett tag och ska nog slå till på det nu när Nailmail har det som månadens märke.

    ReplyDelete
  8. Jag är nu fullständigt övertygad om att jag är en av de enda i hela världen som inte är så imponerad av DL lacken. Kommer troligen att köpa ett eller två från Nailmail denna månaden ändå.

    Visst är det fint det här, men ändå inte så jag liksom flyger i taket av glädje. Kanske därför mitt Polar Nights blivit stående så länge.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo men jag håller ju på och utvärderar lite vad jag tycker nu :)
      Som sagt, det är fint men inte FIIINT! ;)

      Delete
  9. Saaaaaatan vad snyggt nagellack!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Verkligen! Tips är ju att du kan få ett himla likt, om du kan hitta Isadora-Polar Nights :)

      Delete