Tuesday, February 19, 2013

Butter London - Scuppered


Jag var ju tvungen att testa ett av alla de vackra Butter London-lacken som jag fick hem från Nailmail! Efter mycket velande så föll valet på Scuppered, en lite mer ovanlig nyans för mina naglar. Detta kom ut i deras julkollektion 2012. Jag köpte trion med Scuppered, Shambolic och Jack the Lad! Åh, finingar alla tre...


Namnet Scuppered är, som alltid med Butter London, brittiskt. "Slang to be overwhelmed, ruined, or disabled"


Titta bara på detta! Scuppered har många saker som händer, vad är det för färg? Koppar/rost..? Och det finns även rosa partiklar som inte riktigt syns på fotona. Vad ska man kalla denna finish... hmm, foil kanske. Med större glitter, i starkt grönt, som sticker ut och får mig att tänka lite på någon sjukdom eller något... Japp, och jag älskar't, haha!

Testade i kylen också, som vanligt, men det visade inte så mycket nytt

Scuppered är en intressant färg, det är en varm ton som jag inte bär alltför ofta. Gillar man kopparfärger i linje med detta, så bör man äga Scuppered! För mig är det det gröna glittret som "gör det", gör Scuppered unikt! Jag tror koppartonen är väldigt lik OPI - Warm & Fozzie...? Snyggt, kort sagt!
Formulan var aningen tjock och knepig, men det gick ändå bra att lägga de 3 lagren som behövdes. Torktiden var normal med Seche Vite överlack.


Jag ger er också en superb låt som jag nästan alltid "hör" när jag ser ordet LONDON:




Tjipp,
Andrea

14 comments:

  1. Min wantedlist växer så det knakar och det är ditt fel! Jag ville ju iofs ha det här lacket redan innan du visade det men nu vill jag ha det 1000 ggr mer...

    ReplyDelete
  2. Lite mer av de illgröna glittren och jag hade köpt det!

    ReplyDelete
  3. Jag håller med Sminkan, det hade sett roligare ut om de gröna glittren varit fler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo, det hade det nog. Snyggt ändå dock! Har inget likt utom en mini med Warm & Fozzie.

      Delete
  4. Galet fint ju! Och jag har ett otestat som bara väntar på att få klättra upp på naglarna :)

    ReplyDelete
  5. Jättesnyggt!! Påminner lite om OPI Sprung, förutom de gröna inslagen som gör att det här lacket känns lite roligare.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo det gör det nog, men tror ändå Warm & Fozzie är mer lik... hmm, jag har inte Sprung så vet inte hur de skiljer.

      Delete
  6. Jäkligt speciellt! Är dock inte alldeles övertygad om att det nödvändigtvis är snyggt...

    ReplyDelete