Monday, February 18, 2013

Blå måndag: Picture Polish - Cosmos


Ojojoj, redan måndag! Jag har verkligen legat på latsidan... Dagen är blå såklart, som hos Mrs Data. Jag visar ett lack som Picture Polish skapat i samarbete med Pshiit Boutique, med det passande namnet Cosmos! Ja, det är verkligen vad man kan kalla ett rymdlack, på det bästa vis.... Se bara!


Mörkblå mättad jelly fullspäckad med holografiskt glitter... eller nej, det är inte glitter riktigt, det är mer små flagor. Jag tänker mig att det är "holo-glass flecks"! Det är alltså helt slätt, inte kornigt som glitter. Miiiip, det här är ju så vackert att jag blir alldeles pirrig! Precis lagom mörkt och mättat, helt underbart är det. Sådeså!

Det gnistrar jättevackert inne i kylen! Det syns litegrann hoppas jag?



Jag älskar vackra Cosmos! Definitivt värt sina 3 lager. Formulan var bra, kanske aningen tjock/seg, men jag hade i ett par droppar Seche Restore (thinner). Det torkade fort och bra, här med Seche Vite överlack men torkar blankt även utan, och som sagt helt slätt och inte kornigt! Gillar du också mörkblå "rymdlack"? Köp köp köp Cosmos tycker jag! Mitt är köpt från Llarowe.



Cosmos ja... Vi försvenskar det! Doktor Kosmos! 2 gånger till och med!





Tjipp,
Andrea

31 comments:

  1. Åhhh det här var ju helt underbart vackert! LOVE!

    ReplyDelete
  2. Oo vad tjusigt! Detta får åka upp på önskelistan :)
    /Rebecka

    ReplyDelete
  3. Kan tänka mig en Tardis som flyger runt i den rymden. ;)

    ReplyDelete
  4. *skvaaaaaaaal* haha :-D Ja, gorgeous!

    ReplyDelete
  5. yaaay tjusigt!

    beundrarinnan

    ReplyDelete
  6. Riktigt riktigt snyggt! En bra start på veckan:)

    ReplyDelete
  7. Åh.. jag måste ha! Så galet snyggt :D

    ReplyDelete
  8. Fantastiskt!!! Blåglittriga rymdlack är precis min grej!

    ReplyDelete
  9. Det är verkligen ett vackert lack! Förstår inte varför jag inte skaffat det än.

    ReplyDelete
  10. Fantastiskt fint! Blir dessutom extra glad när jag har detta på väg hem till mig, beställde i morse!

    ReplyDelete
  11. Löööööööv! Jellys är min svaghet :)

    ReplyDelete
  12. Hjälp vilken snygging, hur har jag kunnat missa det här?

    ReplyDelete
  13. Doktor Kosmos :) Det var minsann inte igår. Otroligt vackert lack hörru du!

    ReplyDelete
  14. Jag har tänkt köpa det här i flera månader men inte gjort det än. jag måste hitta det in stock samtidigt som Mallard...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Det låter som en bra plan! Ja, DU måste ju testa detta och se hur det står sig mot andra himla-lack! :)

      Delete
  15. Replies
    1. Ja verkligen ett snyggt lack! Lite "The Dynamos" men inte glitter, kanske man kan säga? :D

      Delete
  16. Gud va snyggt. Verkligen perfekt blå färg!

    ReplyDelete