Wednesday, February 6, 2013

Grön onsdag: Orly - Meet Me Under The Mistletoe


Grön onsdag hos Vacker & Underbar! Tjoho! Jag känner mig lite trotsig idag så jag valde ett jullack!
Tokvackra Meet Me Under the Mistletoe från Orly, har jag velat köpa sedan den släpptes till julen 2010. Nog tusan blev det ändå inte av förrän nyligen, fick hem det igår! Köpt på Ebay till ett okej pris. Skåda:

Underbar, blåtonat grön jelly fullsmockad med glass flecks! Pretty pretty pretty. Flecks i vad jag tror är guld eller grönt, eller kanske både och? Det glimmar som juveler, eller eh, guldbarr? Gyllene sjögräs? Äh...


Jag är så glad att jag köpte Meet Me Under the Mistletoe till sist! Formulan var bra, gled på gosigt över nageln. Torktiden var relativt lång (har inget överlack här) men inte längre än vad man väntar sig av 3 lager jelly. Glass flecks beter sig inte likadant som glitter heller, så det torkade helt slätt även utan överlack! 


Tjipp,
Andrea

14 comments:

  1. Vackert! Den släta ytan = en av orsakerna till att man älskar glass flecks. :)

    ReplyDelete
  2. Åhh jag har precis köpt detta. Lääängtar att få ta på mig det. En riktig skönhet!

    ReplyDelete
  3. Jag är så glad att jag äger detta (lyckades byta till mig det i lacka-byt! Bästa bytet jag gjort hittills tror jag). Det är så vackert. Älskar grön jelly med glass flecks.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha, snoddde du det från mig då alltså? ^^ För jag köpte det istället när jag insåg att jag inte hade nåt att byta med för det :P

      Jaa, jag är en sucker för mörka gröna, skimmer/glitter/glassflecks/kräm, alla! ;)

      Delete
  4. Ursnyggt!!
    Får nog ta o skriva in det i önskelistan!

    ReplyDelete
  5. Verkligen jättefint! Kanske är mer mistelgrön än grangrön antar jag? =)

    Kul att du är med!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo fast det stämmer liksom inte heller..! ^^
      Klart jag vill vara med, älskar ju grönt! :)

      Delete
  6. Snyggt! Hmm nu när jag tänker på det så har jag faktiskt aldrig provat Orlys lack. Vart köper du de?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Som jag skrev så är detta köpt på Ebay.
      Men ja annars är det väl transdesign, eller liknande!

      Delete
  7. Åh, det här är ju bara så vackert!

    ReplyDelete