Thursday, February 28, 2013

OPI - Stay the Night


Jag vet att jag är sen på bollen, men nu ska jag ändå visa mina foton på Stay the Night! Det här ingår i den ganska nya Mariah Carey-kollektionen, och är ett texturlack (eller som OPI kallar texturen: Liquid Sand).

 Stay the Night är alltså en gråtonad svart "sand"-bas med massor med rosaröda glitter! Det här är alltså tänkt att bäras utan överlack, och torkar ganska matt och liksom skrovligt... Som glödande sprickor i asfalt!


Vad hände där? 5 av 5 Lemoner? Ja vad tusan, jag är impad och glatt överraskad av Liquid Sand! Det här är det enda texturlacket jag äger just nu, och det som lockade mest ur Mariah Carey-kvartetten.

Det är helt enkelt ett bra texturlack. Jag tillhör skaran som gillar OPIs breda pensel, och hade inga problem med det här lacket. 3 lager krävs eftersom det består av mest "sand" och glitter i en mörktonad jellybas. När det torkar så tar det ett tag innan den slutgiltiga effekten kommer fram ordentligt, och lacket är lite mjukt ett tag. Det är ju i alla fall inte lika kinkigt om man skulle råka komma emot nageln, det är ju inte slätt i alla fall ;)

Jag hajar att inte alla gillar den här finishen. Det är ju lite galenskap egentligen, mitt bland alla slätt överlackade glittermanikyrer... Men det är tufft, rått och rätt! (varsågod OPI, ny slogan!)
Kul att testa något nytt ju! Sedan återstår att se hur många sådana här lack jag vill äga, har siktat in mig på 2-3 till hittills. Det är tydligt att det här är årets stora trend, då många stora märken släpper sådana här kollektioner (Zoya och OPI har de jag är mest lockad av).


Berätta nu hur mycket du gillar/undviker/älskar/hatar den här nya texturlackstrenden!


Det var ju för enkelt att visa låten Stay the Night, plus att jag inte riktigt lyssnar på Mariah...
Det får bli något helt annat, med ännu mera hår och med ordet Night åtminstone!









Tjipp,
Andrea


15 comments:

  1. Jag äger bara Stay the Night som är en sånhär liquid sand, men jag älskar det! Påminner om glödande lava, döösnyggt!

    ReplyDelete
  2. Anledning till att jag inte gillar Stay the Night är att den inte är tillräckligt svart, den där gråtonade färgen den drar åt har jag svårt för, men jag gillar ändå finishen. Tror jag skulle gilla det mer om jag la ett lager över ett svart krämlack. Jag älskar det dock med topplack! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aha, jaa för mig funkar det, tycker det blir passande "ashy" :D
      Jaa testa över svart och berätta om du såg skillnad!
      Jag kommer visa med topp lack också, ikväll/imorgon (utöver holo, förstås!)

      Delete
  3. Det blåa "Get your number" är galet snyggt med topplack. Stay the night är inte heller så dumt med överlack (och naturligtvis är båda snygga utan överlack också) Två lack i ett!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det lockar näst mest av dem :) Det och "what wizardry is this?" samt 2 av Zoyas är intressanta tycker jag!

      Delete
    2. Och ja eh, jag har testat med topplack också! :D
      Kommer visa det med.

      Delete
  4. Asså, jag ÄLSKAR de här lacken. Vill ju ha alla nu. Jobbigt läge då jag har gett mig själv köpstopp igen. Sen, när jag får köpa lack igen, kan jag tänka mig Zoyas, Milanis och China Glazes. Hur det nu ska gå ihop sig ekonomiskt då jag har tusen till lack som jag vill ha. :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! :D
      Jaså jag gillade inte alls Milanis, skeptisk till China Glazes också! Jag behöver något lite speciellt liksom, där sanden synd och inte får ett färglager över sig så det bara ser knöggligt ut. Makes sense? ^^
      Zoyas vill jag ha det ljusblå (Nyx?) och kanske det kommande man fick se på fejjan :)

      Delete
  5. Jag är kluven. Eller, rättare sagt - från början avskydde jag det, men jag har mer och mer gått över till att det ändå är lite intressant, och nästan till att gilla det. Favvon är ändå det med stjärnor i! (Jag och lacknamn alltså!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaa jag tror man ofta behöver lite av en invänjningsperiod!
      Ja lacknamn, impossible! (lacket heter det alltså) ;D

      Delete
  6. Jag är en sån som först hatade det och tyckte det lät som den dummaste idéen nånsin. Såg en havtaskig swatch hos någon med små och ojämna och rätt så runda naglar och tyckte att det verkligen såg fult ut. Sen ploppade det upp fler swatcher som var hyggliga, sen riktigt snygga swatcher också började jag smälta..sakta men säkert. Nu har jag tre flaskor från OPI (alla utom det röda men ångrar mig redan, vill ha det röda också) men har inte testat dem än men känner att jag börjar älska trenden och vill ha China Glazes texturlack också! Kanske tom vissa av Zoyas också...Så kan det gå ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah jaaa men jag tror jag vet vilka swatcher, jag kände lite likadant!
      Men nu är jag omvänd gällande åtminstone det här lacket! :D

      Delete
  7. Jag har ännu inte testat något av dom här textur lacken och hur många bilder jag än ser så lockar dom inte mig. Vilket jag i och för sig kan tycka är bra för det blir billigare så.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja men dåså, fin ursäkt att spara in lite pengar då haha!
      Jag var lite skeptisk men är glad att jag testade, men som sagt är det knappast "för alla" :)

      Delete