Wednesday, February 27, 2013

Grön onsdag: China Glaze - Optical Illusion


Grön onsdag igen hos Karin! Jag vet dock inte om det här blir godkänt som tillräckligt grönt... Det är i alla fall det mest gröntonade blåaktiga i kollektionen, så den ÄR inte blå, faktiskt ;) Kollektionen heter Prismatic och kom ut våren 2012. Optical Illusion är en riktig glitterbomb, det var dock mulet så gnistret var svårt att fånga.

Aqua-blågrönt glitter som skiftar till rödlila i extrema vinklar. Tyvärr svårare att hitta skiftningarna än vad jag hade hoppats, men de finns där. Jag fick bara till att visa dem på ett enda foto tyvärr. I aquaglittret så finns det massor av lite större glitter i olika färger! De sticker ut och"gör" verkligen lacket, så det blir intressant att se på. Det är mycket som händer där i, men känns ändå inte så galet som jag fruktade ;)


Det får faktiskt 4 av 5 Lemoner, det är ett fint lack även om jag inte alltid är på humör för det. Det var ganska så skirt. Jag har här 3 lager och det funkar okej, men det lyser igenom lite om man håller upp mot fönstret t ex. Det kändes lätt att applicera och torkade snabbt, jag använde 2 lager överlack för full släthet. Det är ett fint lack, jag är glad att jag till sist bytte till mig ett efter att ha struntat i hela kollektionen i 1 år!


En G n' R-låt med kul video, från Use Your Illusion I -plattan!




Tjipp,
Andrea



16 comments:

  1. Vad fint du har lyckats fånga den duokroma effekten!

    ReplyDelete
  2. Det är snyggt (och snyggare här än många andra ställen jag sett det på) men jag förstår vad du menar; det känns lite "busy" på något sätt. Kanske göra lite cool nail art med det? :)

    PS. ser att din länklista börjar ta form...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack, jaa jag ska nog testa det i nail art, ja! Ibland är det dock okej att använda så här också!

      Hallå, alltså va va va försöker du mobbas...!?

      Delete
  3. Lacket är inte riktig min grej, men Gun's N Roses det är absolut min grej :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha jaaa jag får väl instämma! Men kul som omväxling med lack som inte känns så "jag" :P

      Delete
  4. Lacket är helt underbart vackert :-)
    Jag faller som en fura för bling,bling!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh du borde ju spana in kollektionen då! (om du inte redan gjort det) :D

      Delete
  5. Har lacket själv och tycker om det men den duokroma effekten hade gått mig helt förbi. Kul att se:)

    ReplyDelete