Sunday, February 24, 2013

"Oscars" Nail art


Inatt sänds "The 85th Academy Awards Ceremony"! Eller ja, på vardagssvenska Oscarsgalan! Jag kommer nog inte kunna se årets livesändning i natt tyvärr, men imorgon ska jag titta. Jag tänkte att jag skulle fixa lite tema-manikyr kvällen till ära.

Butter London - Knees Up, OPI - Goldeneye

Jag körde på en enkel nail art med färger som kändes passande. Röda mattan, den tunga sammeten i filmridån... Rött, det känns alltid lyxigt, och är klassiskt uppseendeväckande. Guld ger ännu mer flärd och symboliserar så klart "Oscar-statyetten". Det här är alltså snygga Butter London - Knees Up, som sedan fick en svampning med OPI - Goldeneye. Det är snyggare i verkligheten, Goldeneye är mättad och perfekt metallisk!


Jag blev nöjd med det här, så härligt fylliga färger! Gick snabbt och lätt att göra och passar till galan.
Vad tycker ni...? Ska någon mer titta på galan?



Tjipp,
Andrea



21 comments:

  1. Snyggt och väldigt passande. Jag kör också på glittertippar till kvällen. Jag har tittat varje år sedan 6-års åldern. Älskar academy awards. Som galen filmfantast ser jag alla nominerade filmer också. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Jaa såg de nyss, snyggt! :)
      Härligt! Åh jag hann inte alls se alla filmer, som vanligt... dåligt dåligt.

      Delete
  2. Jättesnyggt snyggo!!

    Beundrarinnan

    ReplyDelete
  3. Oooooh! Läckert. Måste ta fram Goldeneye snart alltså. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja det är himla fint, det här var första gången jag använde mitt!

      Delete
  4. Väldigt passande för röda mattan:)

    ReplyDelete
  5. Supersnyggt! Gillar manikyren verkligen och passar kanonbra för röda mattan! ;-)

    ReplyDelete
  6. Mycket vackert och Oscar-värdigt!

    ReplyDelete
  7. Jag tycker att det var riktigt snyggt på bilderna med och verkligen passande för Oscars :D

    ReplyDelete
  8. Jäklars vad snyggt! Å jag som inte ens gillar röda naglar ;). Å den där golden eye ångrar jag att jag inte köpt. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah då tar jag det som en extra fin komplimang ;)
      Rött som är så fint?! Golden Eye är himla fin, och jag gillar inte ens guldnaglar ;)

      Delete