Friday, February 1, 2013

F-fredag nr 1: OPI - Funky Dunkey


Så var det redan fredag i Veckodagstema-veckan (vilket ord!) men tyvärr hade jag ju inget hololack på bokstaven F som i fredag, så blir tyvärr inget bidrag till Holofredagen! MEN jag ska försöka kompensera det lite genom att visa inte ett, utan TVÅ F-lack idag! Nu kommer basfärgen, senare en mumsig topping...

Vi börjar med OPIs Funky Dunkey, en del av Shrek Forever After-kollektionen som kom ut redan
våren 2010. Jag fick då för mig att det var en ganska trist samling med endast krämlack, kanske var jag inne på andra finishar då.... men senare när jag "behövde" en fin mellanlila, så föll trots allt valet ganska snabbt på Funky Dunkey (delvis för namnet, det erkänner jag!). Så detta är alltså inköpt ganska nyligen, på Ebay.
Dessa lack har alltså utgått från webshopparna, vad jag sett.


Som sagt, en fin mellanlila! Färgen går åt varma hållet, alltså rödbaserad. Lila är en av de färger jag har flest lack av, det är en finfin lackfärg! Den färg jag har fler av, för övrigt, är grönt. Hur som helst, det enda lack jag har som är nära detta, är ett gammalt H&M-lack som heter Mambo. Jag var faktiskt ute efter just en dupe till Mambo, för den tycker jag är så gott som den perfekta nyansen på mellanlila kräm! Funky Dunkey är tillräckligt nära för att jag ska vara helnöjd, bara snäppet varmare. Vill du se jämförelse, säg till bara.


Foto taget precis intill fönstret
Jag kan egentligen inte komma på några nackdelar med lacket, det är kvalitet helt enkelt!
Jag tillhör skaran som inte har några problem med den breda OPI-penseln, så jag kunde pensla på smärtfritt. Färgen stämmer bra överens med vad man ser i flaskan. Formulan är prima och torkar utan problem, fint blankt på egen hand. Här har jag ju inget överlack, eftersom jag ska lägga en "topping" ovanpå detta snart.


Som vanligt hänger Paulina på Nagellacksbloggen på i temat, kika på dagens lack här!
Nails By Noir-Annika är även hon med på temat, här är hennes lack!

Och dagens låt? Ja, det måste bli Monkees-låten i Shrek-version, feat. Donkey:





Tjipp,
Andrea

14 comments:

  1. Superfint ju. Jag är ofta kass på att köpa på mig krämisar. Det blir alltid att jag prioriterar andra finishar men jag trivs ofta i kräm när jag väl använder det.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jo precis jag blir likadan ibland! Var väl därför jag prioriterade bort den här kollektionen när den kom...

      Delete
  2. Älskar Shrek! Gillar verkligen färgen på det här. Är också lite dålig på krämlack, trotts att dom oftast är bäst att ha till nailart.

    ReplyDelete
  3. Åh gud så snygg lila, jag älskar verkligen den nyansen. Vill haaaa....:-)

    ReplyDelete
  4. Det här är det lack jag gillar minst av Shrekisarna men det är himla fint det med. Jag plockar ju hellre fram dupen från Zoya för jag har ju inte samma problemfria förhållande till OPI-penseln, men jag är glad att äga det här lacket ändå. Det känns bra att ha alla Shreklacken. Tryggt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaså? Haha blev ju tvärtom då ;)
      Egentligen tycker jag alla färgerna är himla snygga, bara inte så "jag". Framförallt var/är jag nyfiken på de gröna/gula, men de lär inte funka till min hudton alls... får se en liknande nyans snart iaf! :)
      Ja, jag tänkte köpa Zoya Mira, detta vann endast för namnet typ...

      Delete
  5. Åh, jag tycker alla Shreklacken ser så fina ut. Jag önskar jag ägde fler än Who The Shrek Are You? och Fiercly Fiona.

    ReplyDelete
    Replies
    1. De är ju de coolaste färgerna tycker jag nog egentligen, haha!
      Men alla är ju fina, värda att äga!

      Delete
  6. Gillar! Har ett lack som heter Beauty Bandit som liknar ditt lack men vet ej om det är dupe.

    ReplyDelete
  7. Underbart, framför allt för mig som fått agg mot shimmerlack O.o glitter holon, créme allt förutom shimmer funkar lustigt nog :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaså, haha vad beror det på??
      Då gillade du inte lacket jag lade ovanpå detta sen då? ;D

      Delete
  8. Har du CGs Grape Pop? Tänkte hur det står sig mot detta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej tyvärr, jag valde detta istället för Grape Pop, kan man säga!
      De är jättelika, men Grape Pop verkar snäppet mörkare och blåare. Alltså LITET snäpp, pytte ^^

      Delete