Tuesday, February 12, 2013

Jämförelse: Peacock Feathers vs. Glacier Bay Blues


När jag bar Nubar-Peacock Feathers igår, kom jag att tänka på ett äldre OPI jag nästan hade glömt bort... Nämligen vackra Glacier Bay Blues, en pärla ur OPIs Canadian Collection (hösten 2004).


De här två lacken är inte alls förvillande lika, men båda är vackra duokroma lack i blå/lila/gröna toner, så jag tänkte ändå att vi kan kika lite på hur de ser ut tillsammans!


OPI på pek- och ringfinger, Nubar på lång- och lillfinger:

Basfärgerna är alltså lila i ton, och de är lika men inte alls dupes. Som synes, är OPI blåare i färgen.


Det är i de duokroma skiftningarna man ser ännu tydligare skillnad. Nubar är helt enkelt varmare i sina färger, OPI mer blå överlag. Nu lite bilder utan namnen...

sudd sudd....
OPI på pek- och ringfinger, Nubar på lång- och lillfinger

Så där har ni det! De är inte jättelika, men jag upplevde skillnaderna som lite extra tydliga på foto. I formula är de så gott som identiska, båda glider på fint men är skira och kräver 3 lager på mig. De torkar ganska segt så överlack är bra... Men åh så fina de är! Min favorit...? Tvinga mig inte att välja! Båda är vackra på sitt eget vis. Namnen passar dem himla bra, de ger lite olika känslor när man ser dem. Båda de här är tyvärr äldre och har utgått ur sortimentet vad jag vet. Däremot är OPI lättare att hitta till ett okej pris på t ex. Ebay. Jag har tur, som äger båda två (till och med 2 st. av Peacock Feathers!) ;)


Har du en favorit av de här två? Äger du något av dem, eller kanske båda?




Tjipp,
Andrea

14 comments:

  1. Måste... köpas...NU!
    Helt kär i Nubars ;)

    ReplyDelete
  2. Två fantastiskt vackra lack! Har Peacock, men inte Glacier Bay Blues.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Då har du ju iaf turen att äga det som är "mest värt" nu, lättare att få tag i GBB ;)

      Delete
  3. Vilken bra jämförelse! Jag vet inte vilken jag gillar mest men kommer helt klart försöka få tag i någon av dem snart (stackars mig äger ingen :().

    ReplyDelete
  4. Snygga lack båda två! Bra jämförelse! :-)

    ReplyDelete
  5. Bägge är väldigt fina. Kan nog inte riktigt bestämma mig för vilket jag gillar bäst.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha nej, inte jag heller! Men det är ju inga problem att behålla båda som tur är...!

      Delete
  6. Jag gillar också båda och är glad att ha dem i samlingen.

    ReplyDelete
  7. Äger ingen men blev väldigt sugen på OPI´s version nu:) Ett besök på eBay senare ikväll kanske?

    ReplyDelete
  8. Har inget men kommer hålla utkik för riktigt snygga är de!!

    ReplyDelete
  9. Gillar OPIs mest faktiskt. Det är något med lila som... ja... jag gillar! :)

    ReplyDelete