Wednesday, February 13, 2013

Grön onsdag: ManGlaze - Nawsome Sauce


Karins Gröna onsdag är i full gång, och jag har fått önskemål att visa mer ManGlaze! Jag lyder gladeligen, och försökte få till foton på deras gröna, såklart matta, "Nawsome Sauce". Det gick så där med skärpan, men ni får en uppfattning. Det är kvantitet idag i alla fall!

Tyvärr har inte den här flaskans etikett någon specialgjord design, utan den har (än så länge i alla fall) deras vanliga "till alla färger"-utformning, som heter Sid Double Finger Salute- label. Även den är grym! Namnet blev till efter att någon sagt "awesome sauce!" om lacket. Det fastnade så ManGlaze tog det som namn, med en liten hemstads-tribute inslängd (SagiNAW, Michigan, USA). De har nämnt att de kan komma att byta namnet i framtiden när de fixar special-etikett, men vi får väl se när/om det sker. NU heter det Nawsome..!

Och som brukligt, får ni även se det här snyggt matta skimmerlacket bli attackerat av blankt överlack:
I det trogna kylskåpet igen, som visar skimret bättre än molnig himmel.
Närbild på halvt matt, halvt blankt
Det här verkar inte ha riktigt lika komplext skimmer som tidigare visade Santorum, men fint är det ju. Grönt är skönt! Det är en ganska lugn grön, rätt neutral i tonen, något kall. Vad föredrar du, blankt eller matt?


Det fattades något litet Pow! för att få till helt full pott i betyget, men jag älskar det ändå och grönt är en underbar färg både matt och blankt. Det här är nog ganska likt andra matta gröna, som Zoyas Veruschka eller OPIs "Suede"-lack Here Today Aragon Tomorrow... Tyvärr har jag inga att jämföra med. hur som helst är det här ett bra val! Formulan är bra, lite tjockare som hos de flesta matta lack, 2 lager gick bra här men 3 skadar inte. Yttorrt snabbt men höll sig mjukt ett tag.


Tja, behöver dagens video en förklaring? Det är ju en grön dag!



Tjipp,
Andrea

22 comments:

  1. Väldigt snyggt!
    Fick mail från ManGlaze om att de nu finns på Norway Nails.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ah vad kul! Kollade nu och såg att ett av lacken jag inte köpt än har fått specialetikett, wihoo! :D

      Delete
  2. Såååå snyggt!! Kan inte bestämma mig för om det är snyggast matt eller blankt. Men härligt lack verkligen.

    ReplyDelete
  3. Matt! Mycket snyggare matt! Underbart!

    ReplyDelete
  4. Njae... nej, den saknade POW! som du säger. Men den är inte ful. Lite tråkig kanske. :D

    ReplyDelete
  5. Helt klart matt, åker upp på inköpslistan med en gång.

    ReplyDelete
  6. Matt finish leder med ett litet försprång ;)

    ReplyDelete
  7. VOFF ;P ... älskar't!!

    ReplyDelete
  8. Yay, ManGlaze! :D Jag är så sugen på deras lack så jag tror att jag dör! Kan inte bestämma mig för om jag gillar det bäst som matt eller inte, båda har sin charm.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Din önskan är min lag ;D
      jaa jag känner igen den känslan haha! Köp några(eller alla)!

      Delete
  9. Det var snyggast matt tycker jag, det blev mer "intressant" på det sättet! :)

    ReplyDelete
  10. Jag tycker den var snygg som både matt och blank men nästan lite mer i det matta utförandet...

    ReplyDelete