Friday, February 8, 2013

Holofredag: Jade - Vermelho Surreal


Idag är det en ganska trist Holofredag, om man ska gå på ljuset utanför mitt fönster. Det är ljust men molnigt ute, och det vägrar då hjälpa minsta holo-regnbåge på traven! Jag visar i alla fall mitt första möte med Jade, nämligen det röda, vackra Vermelho Surreal.

"Vad svamlar du om Andrea, man ser ju regnbågar?" tänker du kanske nu. Jo visst finns de, det här fotot är dock taget i mitt trogna gamla kylskåp! Den enda platsen där regnbågar ville komma fram utan blixthjälp!

Ja, kolla bara så tråkig effekten blir i dagsljuset idag! Det var inte bara färgtonen jag var ute efter nu, så jag fuskar fram lite holomagi istället! Med blixt, jag står på nästan samma ställe:


Nu hände det lite i alla fall! Kolla! Men, vi smiter tillbaka till kylen:


 Japp, kylskåpet blev bäst idag, även om det ser ut som att jag halvt lever på citron... Jag trodde jag skulle tokälska det här lacket, men jag är ärligt talat lite, lite besviken idag. Jag ska så klart testa det igen, i vår/sommar när solen skiner, då kanske vår kärlek börjar spira! Jag tyckte dock färgen var en aning "blek" (finast i kylen tycker jag!) eftersom det går åt roströda hållet. Jag föredrar oftast kalltonade röda (jag önskar jag ägde de utgådda 518 från Ozotic och Glitter Gal-Code red). Jag ska ta och prova det här ovanpå en djupröd färg snart, så får vi se hur det förändrar nyansen! Formulan var i alla fall bra, jag körde på 3 lager. Jag har överlack på två av naglarna, och ser ingen stor skillnad i varken glans, nyans eller holoeffekt. Men ja, det här var nog en dålig dag att använda det här lacket på, det förtjänar sol och mig på bättre humör, haha!

*EDIT: Jag får nog tillägga att det här är mitt första/enda röda holo. Rött är ju som känt en ganska svår färg att få till bra i holos. Det ÄR en jättefin röd, och min favorit såklart hittills. Bara inte SÅ megafin som jag hoppats, med mina skyhöga förväntningar ;)

Jag är känner mig lite "Jaded", för superimpad blev jag ju faktiskt inte. Idag! (Jaded = avtrubbad, blasé)
Vad tycker du?



Tjipp,
Andrea

17 comments:

  1. Haha, vad roligt att du tar fotografier i kylskåpet! :) Men det verkar ju onekligen som ett bra koncept, för det blev jättefina bilder på lacket!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha ja såg det av en slump när jag skulle ta ut mjölk :P
      Tackar, testa det du någon gång! ibland funkar det bra ;)

      Delete
  2. Själv älskar jag Vermelho Surreal! Det är min favorit (hittills) bland röda holos. :)

    ReplyDelete
  3. Åh men detta är så vackert!!
    Sen vore ju några solstrålar trevliga ;)

    ReplyDelete
  4. Ge det minst en chans till. Det är ju helt underbart! Men, du har rätt, det är en varm kopparröd och gillar man inte den färgen blir man nog besviken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja absolut! :)
      Men ja egentligen ville jag nog mer ha ett mer mättad djuprött tror jag så jag får ge mig lite :P
      Gillar det ju massor iaf! Ska köpa Ares också, och försöka göra eget kanske (igen, det ver en Fail förra gången)

      Delete
  5. Rött holo, mums! Jag borde ha ett rött holo från Glitter Gal på väg. Ska bli superspännande att testa om det är lika snyggt på mig som det här från Jade är på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, snitsigt sätt att få in komplimang på, tackar! ;D
      Ja det lär det vara, hoppas du älskar't! Är det alltså Not another Red? :)

      Delete
  6. Jag gillar det men just holo ä svårt nu på vinterhalvåret.. man blir lätt besviken utan riktiga solstrålar..

    ReplyDelete
  7. Ett av de bästa lacket! Och kylskåpet var ju en bra fotoplats :)

    ReplyDelete
  8. Jag tycker det var helt galet snyggt!! Måste, måste, måste skaffa mig Jades holos

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jaaa haha, alltså nu idag när jag ser fotona tycker jag ännu mer om det än igår! :P

      Delete
  9. Det är ju så fint, men mera röd vill jag ha

    Beundrarinnan

    ReplyDelete